dimarts, 24 de juny del 2014

Avís sobre els setze temes de literatura catalana contemporània de segon de batxillerat

He d’informar a tots els seguidors i usuaris de la serp blanca que a partir de la setmana que ve es tancarà l’accés lliure els setze temes de literatura catalana contemporània de segon de batxillerat.

Aquests temes els vaig redactar per encàrrec de l’editorial Oxford, com un complement del llibre de text de valencià de segon de batxillerat. Es van publicar en paper en un quadern que es distribuir als centres que utilitzaven aquest llibre i l’editorial els va penjar en el seu web en accés obert. Al cap de poc, jo els vaig penjar també en el web de la serp blanca i vaig afegir a cada tema una sèrie d’enllaços relacionats que podien ser útils. Aquesta pàgina ha estat una de les més visitades del bloc. 

Oxford ha decidit ara de limitar l’accés a aquests materials en el seu web als professors que utilitzen el seu llibre i m’ha demanat que els esborre de la serp blanca. Personalment, no sóc gens partidari d’establir aquesta mena de restriccions, les quals, a més, dubte que siguen operatives, però Oxford és la propietària legal d’aquests textos, que em van pagar en el seu moment, i estan en el seu dret.

De tota manera, no els he esborrat del web de la serp blanca, sinó que n’he desactivat l’accés lliure. Si algú de vosaltres vol accedir-hi, us podeu posar en contacte amb mi i ja veurem què es pot fer en cada cas.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada