dissabte, 17 de gener del 2015

Planiana (78)


Davant de l'insomni la meva posició és ambivalent: no hi ha dubte que és molt desagradable, però per altra part m'és extremament útil. L'insomni m'incita a llegir i l'única cosa que en la vida d'aquests moments ara presents es manté com en la meva adolescència i joventut és la passió que tinc per la lectura. Llegeixo cada dia generalment des de dos quarts d'onze de la nit fins a les cinc de la matinada. És exactament una meravella, sobretot en aquest ambient tan silenciós, davant una naturalesa indiferent i distreta. Però, així com en la meva joventut la lectura em fatigava poc, ara, em fatiga. A les cinc de la matinada, moltes vegades no trobo encara manera de dormir, i això em fatiga. […] Llegeixo massa i, precisament perquè no llegeixo el Codi Civil o la Llei Hipotecària, el son se’m fa difícil.

Josep Pla, carta a Josep Vergés, Imatge Josep Pla (OC, 45)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada