dilluns, 11 de desembre del 2017

Ha començat el procés d’edició de «La literatura recordada»


El passat set de novembre us contava que Viena Edicions, que em va editar Un son profund. Dietari d’un curs de literatura universal, em publicarà un altre llibre: La literatura recordada. 101 contrapunts de lectures. El procés d’edició ja ha arrencat. He hagut de redactar una nota biogràfica per a la solapa i una sinopsi per a la portada. i triar una foto meua per acompanyar aquella. Una qüestió que ha portat més temps ha estat la portada. No us la puc mostrar encara, però estic molt content del resultat. Només us en diré que reprodueix un quadre d’un pintor del segle XX, molt admirat per Pierre Boulez. Encara que aquest quadre no al·ludeix a cap motiu concret del llibre, suggereix el joc de relacions i contrapunts que relliga els 101 capítols de La literatura recordada

Aquesta vegada, a diferència d’Un son profund, intentaré que el nou llibre porte un índex de noms. El faré en corregir les últimes proves d’impremta. Més endavant, m’agradaria penjar en el web de la serp blanca un índex de noms i temàtic tant dels materials publicats en el blog com dels llibres que he publicat fins ara en paper. Això deu suposar una mica de feina, però serà útil per als lectors i per a mi mateix.

2 comentaris:

  1. Tinc Un son profund, i volia preguntar si aquests 101 contrapunts són per a 101 obres? Diferents de les del Son profund?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els 101 contrapunts de «La literatura recordada» són una mena de microassaigs o notes de lectura sobre una obra completa, una citació, un fragment, o un aspecte o altre d’un autor o d’alguna qüestió literària. No estan dedicats, per tant, a 101 obres. Les obres i autors comentats són diferents dels que vaig tractar en «Un son profund», excepte en algun cas com ara l’ «Odissea» i «Madame Bovary» en què he remarcat aspectes que no vaig tocar en aquell llibre.

      Elimina