tag:blogger.com,1999:blog-3986134878166567621.post8883846050766598391..comments2024-03-27T05:03:19.660+01:00Comments on la serp blanca: Fer classe de literaturaEnric Iborrahttp://www.blogger.com/profile/02390168482059041813noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-3986134878166567621.post-59577079617208029132010-10-09T03:07:52.504+02:002010-10-09T03:07:52.504+02:00Es que com abans l'optativa no anava per a sel...Es que com abans l'optativa no anava per a selectiu... però això ja és un altre tema...Andreunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3986134878166567621.post-1123793455440135392010-10-06T21:10:23.866+02:002010-10-06T21:10:23.866+02:00que fort Enric! amb ells fent els comentaris tots ...que fort Enric! amb ells fent els comentaris tots junts a classe i jo trencant-me el cap per escriure més d'una plana de David i Goliat... <br />uu'Mar v.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3986134878166567621.post-87013208396461167662010-10-05T19:25:05.375+02:002010-10-05T19:25:05.375+02:00Crec que aquesta entrada es perfecta per a escriur...Crec que aquesta entrada es perfecta per a escriure la meua teòria sobre l'obligació de llegir a classe!!<br /><br />"Sempre he pensat que al llarg de la nostra educació ens poden passar tres coses:<br /><br />1- Que sigues un gran lector (perque t'agrada moltíssim llegir, que li anem a fer) i que te done igual llegir-te el llibres de classe (total, un llibre més).<br />2-Que la lectura no te faça ni fu ni fa. Aleshores poden passar dos coses: la primera (i que rares vegades he vist) es que t'obliguen a llegir en classe un llibre que t'obriga els ulls a la literatura. La segona (i la més corrent) es que t'obliguen a llegir llibres que no t'interessen ni el més mínim i te releguen al tercer punt.<br /><br />3-No t'importa gens la literatura, i el fet de que t'obliguen a llegir només fa que un dia arribes a odiar-la, i que quan te pregunten si has llegit tal o qual llibre, preguntes si han fet la pel·li. (i açò es verídic!)"<br /><br />El que vinc a dir es que tens tota la raó. I pel que fa als comentaris de text escrits (i me base en la meua docència al Lluís Vives) mai m'ha agradat el que parlaves de seguir una pauta. No fèiem comentari de text a classes de literatura universal?? Els fèiem en veu alta, tots junts, més o menys dirigits per Enric, però més que dirigits, simplement amb una simple guia (preguntes en l'aire etc.). Crec que es d'aquesta manera com realment s'hauria de comentar un llibre: t'enteres de visions de companys que no havies pensat, te fixes en detalls que pot ser havies passat per alt i que són d'un alt contingut...(no m'ix la paraula)...<br /><br />En canvi en Valencià, no comentem text, realment la part real de comentari podríem dir que es dir la tesi i la conclusió i prou, perque tot el de més... però en fi, al menys el comentari en valencià era molt més lliure, si parlàrem del de castellà, que s'havíem d'aprendre uns totxos sempre igual paraula per paraula, i després replenar els espais en blanc segons el text...<br /><br />En fi, millor que tu, no ho ha explicat ningú, així que deixe d'enrotllar-me!Andreunoreply@blogger.com