dilluns, 23 de maig del 2011

Relació completa dels temes de literatura universal

Claustre de l'IES Lluís Vives

A l’espera d’obrir al públic el lloc web de la serp blanca, en què s’estan organitzant i desant molts dels materials que es publiquen en el bloc i d’altres que no hi tenen cabuda, ací teniu una llista de tots els temes de l’assignatura de literatura universal amb els enllaços corresponents per a comoditat dels meus alumnes i públic en general:

1.  Les literatures en l'Antiguitat

2.  Formació literària de la consciència europea (cap al Renaixement)

3.  L'entrada en l'Edat Moderna (segles xvi i xvii)

4.  Il·lustració, revolució romàntica, contestació realista

5.  Crisi finisecular i segle xx: poesia i teatre

6.  La novel·la al segle xx

Per cert, l’altre dia Mar Casanova em va preguntar què faré amb el bloc quan acabe el curs. Volent dir que em quedaré sense tema i sense inspiració. Uns altres alumnes, més directament, em van amollar: i què faràs sense nosaltres? Ben poca cosa, certament. Em van dir també que, si publique algun llibre a partir del material que he escrit en el bloc (se la veuen venir), que no m’oblide d’esmentar-los per la part que els correspon.

Enguany el bloc ha estat molt centrat en la programació del curs de literatura universal. A partir d’ara, una vegada fixats una sèrie de referències i de materials bàsics per als meus alumnes,  crec que podré parlar de literatura amb més llibertat i amb un ritme més flexible també. La serp blanca no és un bloc de l’assignatura de literatura universal, sinó un bloc o un espai de literatura, o de llibres simplement, cosa que no deixa de comportar una certa indefinició És el punt feble d’aquest bloc. També la seua virtut? De tota manera, les referències a les classes continuaran. Els alumnes són molt divertits i sempre tenen una o altra a dir-ne.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada