divendres, 3 d’octubre del 2014

Planiana (65)



Muntaner fou un home de sort: tingué una causa per a servir —el nostre país en ascensió i un rei d’una gran personalitat mentre visqué: Jaume I.

Si se’m permetés la immodèstia, diria que l’estil entusiasta, vehement, de la Crònica m’ha ajudat a comprendre la meva manera de ser. Jo també vaig ser algun dia un home entusiasta; vaig presentar en el meu modus operandi una determinada elevació de temperatura característica del candor que es necessita en quest país per a fer alguna cosa. Però no he pas tingut tanta sort com Muntaner. Tot ho han enderrocat i destruït. L’entusiasme s’ha abolit i la flama antiga s’ha convertit en cendra. Ja no tinc temps de res —divago com un ombra i no tinc esma ni per a convertir el tedi en erudició de fitxes.

Josep Pla, Notes disperses (OC, 12)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada