El tenor Hughes Cuénod, que va morir el passat 3 de desembre, als 108 anys d’edat, és un dels meus cantants preferits. No és una “gran veu”, del tipus de Pavarotti o Carreras. Afortunadament. Però té un timbre inconfusible i la sancta simplicitas amb què canta aconsegueix resultats d’una gran expressivitat. La seua discografia, amplíssima, està en gran part descatalogada. Cada vegada que puc fer-me amb una gravació seua, em fregue les mans d’entusiasme. Especialment memorable és la interpretació que va fer de l’evangelista de la Passió segons Sant Mateu de Bach dirigida per Hermann Scherchen.
No fa molt, en el bloc Vynil Fatigue s’han penjat unes joies autèntiques: tres CDs que recullen les cançons sacres de Bach (Bach Geistliche Lieder ) en les veus de Cuénod i la contralt Hilde Roessel-Majdan, que s’alternen en la interpretació d’aquestes cançons. Roessel-Majdan és un altre nom que convé retenir: va intervenir en la majoria de les cantates de Bach que va dirigir i gravar Scherchen.
Un altre bloc de música clàssica, Neal’s Historical Recordings, ofereix una gravació de Cuénod dels anys 50 (French, Italian & Spanish Songs.1950′s Westminster recordings), una selecció de cançons franceses, italianes i espanyoles: Frescobaldi, Scarlatti, Milà, Mudarra, Dufay, Machaut…
Perquè disfruteu, us invite a sentir Cara e dolce, d’Antonio Scarlatti, i una de les cançons sacres de Bach, en la veu d’Hugues Cuénod.
Antonio Scarlatti, Cara e dolce
J.S. Bach, Kommt, Sieelen, dieser Tag (BWV 479)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada