dilluns, 9 d’octubre del 2017

Antologia portàtil de la poesia universal (48): Edgar Lee Masters



MARGARET FULLER SLACK
Hauria estat tan gran com George Eliot,
però el destí em va ser advers.
Mireu la fotografia que em va fer Penniwit,
la barbeta a la mà, i ulls profunds—
grisos, també, i penetrants
Però hi havia el problema de sempre:
soltera, casada o deshonesta?
Llavors em festejava John Slack, el ric farmacèutic,
i em temptava amb promeses de temps lliure per a la meva novel·la,
i m'hi vaig casar, vaig tenir vuit fills,
però no pas temps per escriure.
Tot s'havia acabat realment per a mi
quan em vaig clavar a la mà una agulla
mentre rentava les coses del nadó,
i em vaig morir amb la boca rígida del tètanus, una mort irònica.
Escolteu-me, ànimes ambicioses,
el sexe és la maledicció de la vida!

Edgar Lee Masters (1868-1950)

(Edgar Lee Maters, Antologia de Spoon River. Llibres del Segle. Traducció de Jaume Bosquet i Miquel Àngel Llauger)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada