Joaquim Iborra ha publicat en Nosaltres la Veu un article amb el títol de Bofill i el «largo pípí» del Túria. Hi tracta la figura de Ricard Bofill com a arquitecte i en particular la seua contribució al disseny de l’antic llit del Túria. La remodelació d’aquest espai, a pesar de tot el que s’hi ha fet, presenta encara diverses qüestions que no s’han resolt del tot. És cert que el moviment popular va aconseguir literalment treure del llit les autopistes projectades, «però no les va eliminar, ni les va integrar amb alguna intenció de conjunt. El que avui tenim són autèntiques autovies, amb molts carrils de circulació i llargs túnels, els quals no estalvien la circulació en superfície. Els vehicles corren a velocitats considerables i el nivell de soroll és elevat o molt elevat». Una altra qüestió, fonamental, és l’elaboració d’un projecte per als dos llits del riu, l’antic i el nou: «Qualsevol que observe els dos rius en un plànol, comprovarà que afecten la ciutat sencera i encara la comarca de l’Horta en el seu conjunt. Un projecte integral dels dos llits, de façana a façana, seria el més transcendental per a la ciutat, de tanta importància com el soterrament de les vies del tren».
diumenge, 30 de gener del 2022
Un article de Joaquim Iborra sobre Ricard Bofill i el llit del Túria
Joaquim Iborra ha publicat en Nosaltres la Veu un article amb el títol de Bofill i el «largo pípí» del Túria. Hi tracta la figura de Ricard Bofill com a arquitecte i en particular la seua contribució al disseny de l’antic llit del Túria. La remodelació d’aquest espai, a pesar de tot el que s’hi ha fet, presenta encara diverses qüestions que no s’han resolt del tot. És cert que el moviment popular va aconseguir literalment treure del llit les autopistes projectades, «però no les va eliminar, ni les va integrar amb alguna intenció de conjunt. El que avui tenim són autèntiques autovies, amb molts carrils de circulació i llargs túnels, els quals no estalvien la circulació en superfície. Els vehicles corren a velocitats considerables i el nivell de soroll és elevat o molt elevat». Una altra qüestió, fonamental, és l’elaboració d’un projecte per als dos llits del riu, l’antic i el nou: «Qualsevol que observe els dos rius en un plànol, comprovarà que afecten la ciutat sencera i encara la comarca de l’Horta en el seu conjunt. Un projecte integral dels dos llits, de façana a façana, seria el més transcendental per a la ciutat, de tanta importància com el soterrament de les vies del tren».
Etiquetes de comentaris:
Joaquim Iborra
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada