dissabte, 19 d’octubre del 2019

Al novembre faré a Sueca una conferència sobre la crítica literària de Fuster


El pròxim 20 de novembre, dimecres, de 17,30h a 20,30h, faré una classe-conferència a l’Espai Joan Fuster de Sueca (Carrer de sant Josep, 10), dins del marc del curs Aproximació a l’obra de Joan Fuster, organitzat pel Cefire. En la meua intervenció parlaré sobre la crítica literària de Joan Fuster. Ara estic preparant-la a poc a poc, prenent notes, com ara aquesta, extreta d’un article publicat en Serra d’Or, en què Fuster afirmava: «Jo no sóc, i no ho he estat mai, allò que se'n diu un “crític literari”. Prou m'agradaria de saber què és avui un “crític literari”. Qui és el que té la santa barra d'autodefinir-se així? O és que comentar un llibre és fer “crítica literària”? Un llibre es pot comentar de mil maneres sense que definitivament això siga “crítica literària”. De fet, la “crítica literària”, a tot arreu, i particularment entre nosaltres, sol ser una tristíssima fantasmagoria, sigui en La Vanguardia, sigui en Els Marges. I, d'altra banda, què és això —teòricament, o científicament— que, amb tant d'èmfasi, en diuen “crítica literària”?» I ara, què faig?

Aprofite aquesta nota per matisar algunes coses que dic en una entrevista que m’ha fet Lourdes Toledo en eldiario.es: no tinc previst de fer cap conferència sobre Estellés i Fuster al Centre Octubre. Era un projecte que, per diverses raons, he deixat de banda. Al curs que ve, potser. I no és cert que em jubile enguany. Encara em queda mili.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada