dissabte, 24 de setembre del 2022

La Flama lobby o el que fan les empreses i els consumidors és l’autèntic índex de l’ús social de la llengua


Us recomane la lectura de l’article que ha publicat avui Joaquim Iborra en La Veu del País Valencià sobre el projecte de la Flama lobby, un «lobby cívic, cultural i digital del País Valencià per la dignitat lingüística», que es va presentar el passat 24 de juny. Joaquim Iborra assenyala en aquest article que «de tots és sabut que la vitalitat del valencianisme —del catalanisme en general— té un dels fonaments en una xarxa estesa per tot el país, conformada per un gran nombre d’entitats molt diverses. Al costat d'aquesta xarxa d’activisme dispers, encara que extens, hi ha també un teixit empresarial i professional, igualment dispers i extens, que no té, òbviament, la mateixa motivació desinteressada, però que veuria amb simpatia —i, potser, amb interès— la normalitat de l’ús del català en la seua activitat quotidiana. […] El que fan les empreses i els consumidors és l’autèntic índex de la normalitat —o anormalitat— de l’ús social de la llengua. Ens atreviríem a dir: més que l’escola, més que els mitjans de comunicació, més que les mateixes institucions.

Ací teniu l’enllaç a l’article: Per què ens hem adherit a la Flama lobby.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada